מה עושים? חמישה מקרי עקיצת עקרב טופלו הלילה בדרום

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מה עושים? חמישה מקרי עקיצת עקרב טופלו הלילה בדרום

חמישה מקרים של עקיצת עקרב, בהם פעוטה במצב בינוני והשאר במצב קל. טופלו הלילה בידי מד"א בהרי יהודה ובדרום הארץ. הדיווח המלא והנחיות במקרי עקיצה לא עלינו

עקרב. ארכיון צילום: Haim Shohat/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוותי מד"א בדרום ובהרי יהודה טיפלו הלילה לדבר דובר מד"א זכי הלר בחמישה מקרים של עקיצת עקרב, בהם פעוטה במצב בינוני והשאר במצב קל.

אמש בשעה 21:24 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על פעוטה שנעקצה מעקרב, והובאה לחבירה עם צוות מד"א במעבר מיתר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, פעוטה כבת 3 במצב בינוני, מעורפלת הכרה, עם תסמינים.

בשעה 23:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על גבר שנעקץ מעקרב צהוב בשטח, סמוך לכביש 40 / שדמה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה, גבר כבן 40 במצב קל, עם סימני עקיצה ברגל.

בשעה 00:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על צעיר שנעקץ מעקרב צהוב, וחבר עם צוותי מד"א בכביש 40 סמוך לצומת הנגב, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה, צעיר כבן 18 במצב קל עם סימני עקיצה.

בשעה 23:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על גבר שנעקץ מעקרב צהוב, סמוך ליישוב צוקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה, גבר כבן 28 במצב קל, עם סימני עקיצה.

בשעה 02:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על גבר שנעקץ מעקרב, בשטח של חוות הצאן של הישוב קדר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה עין כרם, גבר כבן 26 במצב קל, עם סימני עקיצה בכתף.

העקרב הצהוב והעקרב השחור (עם הזנב הגדול) הם העקרבים הנפוצים באזורנו שעקיצתם מסוכנת ביותר

  • כדאי לקרר את המקום.
  • חובה לפנות את הנעקץ לטיפול רפואי במהירות: סעו לבית החולים, בהקדם.
  • עקיצה המלווה בכאבים חזקים: ניתן להיעזר במשככי כאבים הניתנים ללא מרשם.
  • במקרים נדירים העקיצה גורמת לעלייה בלחץ דם, דופק מהיר, הקאות וכאבי בטן.
  • אם ניתן, הביאו עמכם, בזהירות לביה"ח את העקרב לצורך זיהוי.


1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תמונה של סרטן בכתבה המדברת על עקרב🤥🤔